Na seminarju za pedagoge o izjemnem vplivu gozda na razvoj otroških možganov

»Gozdna pedagogika postaja vse bolj priljubljen način vzgoje in poučevanja v slovenskih šolah in vrtcih, kar dokazuje tudi polna zasedenost seminarja Gremo mi v gozd,« pravi Natalija Györek, pobudnica in organizatorica že devetega tovrstnega seminarja, ki je bil izveden v okviru kamniškega Inštituta za gozdno pedagogiko v torek, 18. oktobra, na Zgornji Beli pri Preddvoru. 60 pedagoških delavcev iz različnih slovenskih krajev je pridobilo nova znanja in praktične ideje za igro in učenje otrok v gozdu. 

Tatjana Jakovljević, specialna pedagoginja v Vrtcu Antona Medveda Kamnik, je spregovorila o razvoju otrokove možganske funkcije skozi gozd. Izpostavila je dejstvo, da imamo v Sloveniji nenormalno visoko število otrok z najrazličnejšimi motnjami v razvoju in nadaljevala: »Gozd je edino okolje v naši družbi, ki omogoča otrokom zdrav nevrološko tipičen razvoj. Otroci se morajo naučiti spontanega gibanja po neravni površini, spontane igre in spontanih socialnih odnosov, česar je danes v vrtcih in šolah več kot očitno premalo. Samo tako se lahko njihovi možgani pravilno razvijajo.« Vse to je podkrepila s praktičnimi izkušnjami Brigita Urbanija, pomočnica ravnateljice osrednjega kamniškega vrtca, ki sledi gozdni pedagogiki že osmo leto: »V gozdu lahko uresničiš vse vidike kurikula. Starše smo že zdavnaj prepričali v številne pozitivne učinke gozda na razvoj njihovih otrok. Zdaj nas že oni spodbujajo k temu.« Komunikologinja Tina Drolc je v nadaljevanju poudarila velik pomen dobre komunikacije pri gradnji odnosov in uresničevanju gozdnih projektov.
Kljub dežju so se po teoretičnem delu vsi udeleženci odpravili v gozd, saj slabše vreme ne bi smelo biti ovira pri odločitvi, ali iti v naravo. Dokazali so, da ni slabega vremena, da je slaba lahko le oprema. Vzgojiteljica Mateja Mušič iz Vrtca Čriček, ki deluje v okviru OŠ Matije Valjavca Preddvor in je bila gostiteljica seminarja, je zbrane popeljala na pravo gozdno dogodivščino. Predstavila jim je Micino igralnico, v kateri preživlja čas s svojimi predšolskimi otroki. Gre za pravo gozdno igrišče, v katerem se otroci sprostijo in prav zares zaživijo. In kar je najpomembnejše, otroci to igrišče sami soustvarjajo.
Udeleženci so bili nad seminarjem očitno navdušeni. Večinoma že tudi sami izvajajo del kurikula za vrtce v gozdu. Kot je poudarila ena od vzgojiteljic, so lahko dobili na seminarju potrditev, da delajo v pravi smeri, kar je zelo pomembno za njihovo nadaljnje delo. »Pridobili smo veliko uporabnih, praktično in znanstveno podkrepljenih informacij. Želim si, da bi vsi slovenski starši in strokovni delavci vedeli, kako zelo pomembno je gibanje za pravilen razvoj možganov njihovih otrok.«
Na Inštitutu za gozdno pedagogiko skrbijo za stalno izobraževanje pedagoških delavcev, staršev in vseh drugih, ki se ukvarjajo z vzgojo otrok. Prav vsi seminarji so bili doslej odlično sprejeti in polno zasedeni, zato že načrtujejo izvedbo naslednjih dveh, ki se bosta zgodila predvidoma naslednjo pomlad. Pretekli mesec je izšel tudi priročnik s področja gozdne pedagogike z naslovom Gremo mi v gozd. Gre za uporaben, duhovit in inovativen vodnik, v katerem bodo našli ideje za igro in učenje vsi, ki verjamejo, da je gozd edinstveno okolje za razvoj otroka. V Mrežo gozdnih vrtcev in šol Slovenije želijo pritegniti tudi šole in vrtce s posebnimi potrebami, saj kažejo raziskave, da ima na te otroke gozd še posebej ugoden vpliv.
Inštitut za gozdno pedagogiko je nevladna nepridobitna organizacija, ki spodbuja slovenske javne šole in vrtce k učenju na prostem, izven razreda, in poskuša zbližati otroke in odrasle z gozdom. Inštitut za gozdno pedagogiko povezuje Mrežo gozdnih vrtcev in šol Slovenije, ki ima trenutno 100 članic, se vključuje v razvojni konzorcij, ki deluje v Sloveniji na področju vzgoje in izobraževanj v naravnih okoljih, ter je aktiven član Evropske mreže gozdne pedagogike. V zadnjih treh letih je bilo v delavnice, seminarje in druge projekte Inštituta za gozdno pedagogiko vključenih 3.100 otrok in 500 pedagoških strokovnih delavcev. Inštitut za gozdno pedagogiko je vse bolj uveljavljen tudi kot partner v evropskih projektih. Inštitut za gozdno pedagogiko je tudi partner mednarodnega Erasmus+ projekta Narava spodbuja učenje in razvoj otrok s posebnimi potrebami.

Več utrinkov v fotogaleriji!

Več informacij:
Natalija Györek, Inštitut za gozdno pedagogiko, Kamnik
E: natalija.gyorek@kks-kamnik.si
W: www.gozdni-vrtec.si
T: 031 670 034